Vakantie in Nederland?!?!?!? - Reisverslag uit South Perth, Australië van Cindy Ribbe - WaarBenJij.nu Vakantie in Nederland?!?!?!? - Reisverslag uit South Perth, Australië van Cindy Ribbe - WaarBenJij.nu

Vakantie in Nederland?!?!?!?

Door: Leon & Cindy

Blijf op de hoogte en volg Cindy

17 Juli 2012 | Australië, South Perth

Best vreemd om te zeggen dat je op vakantie naar Nederland gaat. Natuurlijk waren we ook wel erg toe aan vakantie want het leven hier in Perth is erg vermoeiend ;-) Inmiddels zijn we al weer een 1,5 week thuis in Perth en zijn we weer verder gegaan met het zoeken van werk en voorbereiden op de studie maar daar straks meer over.

Zaterdagochtend 16 juni hadden we onze tassen klaar staan voor onze trip naar Nederland. We hadden de tijd voordat we moesten vliegen dus besloten we om met het openbaar vervoer naar het vliegveld te gaan. Ingecheckt met elk 3 boarding passes waren we klaar voor onze 24uur durende reis naar Amsterdam, via Singapore en Londen. De vluchten zaten goed vol omdat de vakanties van de Australische universiteiten net waren begonnen. Van Perth naar Singapore met Qantas was 5 uur vliegen en hebben we lekker wat films gekeken om maar te zorgen dat we wakker bleven zodat we op de volgende lange vlucht konden slapen. Op Singapore Airport even genoten van het warme vochtige klimaat in de vlindertuin en na een heerlijk roti prata op onze vlucht naar Londen met British Airways gestapt. We hebben redelijk kunnen slapen op deze 13u durende vlucht en moesten vervolgens 2,5u wachten in Londen voordat we dan eindelijk door konden naar onze eindbestemming. Om half 10 zondagochtend landden we dan op Schiphol en konden we onze familie en vrienden na 6,5 maand weer in de armen sluiten. ’s Middags zijn we ook gelijk bij onze opa en oma op bezoek geweest.

Niet geheel toevallig was deze zomerse trip gepland rondom het EK maar na onze eerste avond voetbal kijken met vrienden was Oranje zoals jullie allen weten uitgeschakeld en konden we de rest van onze vakantie ergens anders op focussen. We verbleven deze 2,5 week in onze uitstekende verzorgde resorts in Nieuwerkerk en Numansgors waar we goed in de watten zijn gelegd door het personeel ;-). Onze eerste week hadden we nog niet heel veel gepland en konden we nog een beetje bijkomen. We hebben o.a. heerlijk met de sloep door de grachten en omgeving van Leiden gevaren op een van de weinig zonnige dagen. We moesten beiden ook een bezoekje brengen aan onze tandarts. Cindy moest een nieuw paspoort aanvragen en daarvoor moesten we naar Den Haag omdat we niet meer staan ingeschreven bij een Nederlandse gemeente. Gelukkig was dit geen probleem en konden we na een beetje moeilijk kijken het nieuwe paspoort voordat we terugvlogen ophalen. We zijn toen ook gelijk bij het oude project van Leon in de binnenstad van Den Haag gaan kijken.

Vrijdag waren we uitgenodigd voor het sprookjeshuwelijk van Leon zijn oude buurtgenoot Peter en Annika in Lisse. Na een heerlijke lunch met Kees tussen de locals in Oud Zuid, Amsterdam zijn we naar de kerkelijke inzegening gegaan in de kathedraal van Lisse. ’s Avonds hadden we een feest in het koetshuis van het kasteel van Lisse waar we veel oude bekenden en vrienden zijn tegengekomen. Het was een schitterend huwelijk! Nogmaals gefeliciteerd Mr & Mrs Van Gerwen. We hebben ’s nachts in onze oude huisje aan de Boreelstraat bij Renate geslapen want de volgende dag zijn we naar Oisterhout gereden voor het familieweekend. We hadden dit weekend een groot familiehuis gehuurd waar we ouderwets heerlijk hebben gebbqed, gebowld, getennist (ook al was het maar heel even voor we van de baan werden afgegooid), kolonisten van Catan en klaverjassen hebben gespeeld tot in de late uurtjes. Het was een perfecte mogelijkheid om in een korte tijd veel familie (waaronder ook de nieuwe aanwinsten Brian en Isabelle) te kunnen zien en bij te kunnen praten. We houden ons aanbevolen om de volgende keer weer zo’n familieweekendje te plannen rondom onze Hollandse vakantie.

De tweede week ga je toch wat meer volplannen en uiteindelijk zijn we elke avond met vrienden uit eten geweest om toch een beetje bij te kunnen praten. Overdags zijn we met tante Els in Gouda gaan lunchen, hebben we met opa en oma en oom Wim geluncht en hebben we beiden met oud collega’s geluncht. Leon heeft heerlijk gegolft met Rob op Delfland en daarna met z’n allen gegeten bij de Tuin aan de Kralingsche plas. Leon heeft nog geholpen met het witten van het plafond in het nieuwe huisje van Martijn en Jenneke. We hebben nog geprobeerd om ook de Parade in Rotterdam te bezoeken met vrienden maar helaas zat het weer niet mee en moesten we het doen met een terrasje onder het scherm, erg vervelend. Zondag zijn we gaan winkelen in de stad en hadden we eind van de dag gepland om lekker te gaan varen op de Bergsche plassen met vrienden. Ook nu waren de weergoden ons niet heel gunstig gezind en moesten we bij een ware hagelbui onder de brug schuilen. Gelukkig klaarde het aan het begin van de avond op en konden we toch uitvaren en hebben we de Bergsche voor- en achterplas onveilig gemaakt onder het genot van een grote fles welverdiende champagne.

Onze laatste paar dagen in NL waren ondertussen aangebroken en de tijd vliegt dan toch echt voorbij maar we hebben gelukkig ook heel veel kunnen doen en geleerd. Misschien dat we het de volgende keer toch iets anders aan pakken. Het paspoort van Cindy hebben we opgehaald en ook direct online doorgegeven aan de Australische immigratie want ons visum is gekoppeld aan het paspoortnummer. De laatste avond zijn we traditiegetrouw met onze ouders en broer en zus gaan eten bij Cartoons. Helaas hoort afscheid nemen ook bij onze vakantie en is toch altijd erg zwaar helemaal omdat we niet zeker weten wanneer we elkaar weer zullen zien. Het was nog een beetje billenknijpen bij het inchecken van onze spullen voor onze vlucht naar Singapore met Singapore Airlines. Leon heeft zijn kitespullen meegenomen en we hadden nog wel wat kleding die we wilden meenemen. Gelukkig werd alles (25 + 23kg) zonder problemen ingecheckt. We hebben niet veel kunnen slapen op deze 12 uur durende vlucht maar de service was weer top.

We landen ’s ochtends vroeg om 6u en stonden een half uur later buiten in Singapore en zijn we de taxi ingesprongen naar ons vertrouwde hotelletje. Gelukkig was de kamer direct beschikbaar en hebben we nog even 2 uurtjes onze oogleden kunnen sluiten. De rest van de dag hebben we door de stad gewandeld waarbij eten van onze favoriete maaltijden natuurlijk centraal stond. In de avonduren hebben we een lichtshow bij zonsondergang gekeken bij de meest recente attractie van Singapore: Gardens on the Bay. Traditiegetrouw gedineerd bij hawker stalletjes met heerlijk Tiger Beer. De volgende dag moesten we helaas alweer uitchecken maar konden we nog wel de stad in om te winkelen en onze voedselqueeste volledig te volbrengen. We werden met de taxi bij het hotel opgehaald en afgezet op Changi Airport. Ook nu was het weer afwachten of onze spullen zonder morren werden ingecheckt maar het lukte wederom. Het is toch altijd heerlijk om even in ons “Cingapore” te zijn. De 5u durende vlucht naar Perth was wederom top en we landen iets vertraagd om half 1 ’s nachts. Dit was de eerste keer dat we internationaal landden op onze nieuwe thuisstad. We hadden dan ook de stille hoop dat we op dit late tijdstip zo door de douane en quarantaine konden lopen. Maar helaas niets was minder waar, we stonden eerst 1u in de rij voor de douane omdat er op het zelfde moment nog twee internationale vluchten waren aangekomen. Vervolgens stonden we nog een half uur in de rij voor de quarantaine maar hoefden we uiteindelijk niet door de scanner met onze koffers. Het laatste wachten was voor een taxi maar die leverde ons keurig rond kwart over 2 thuis in South Perth af.

De afgelopen anderhalve week hebben we ook niet stil gezeten: Cindy is toegelaten voor haar part-time studie Marine Science aan de Murdoch University. Cindy zal op 23 juli starten met een ouderwetse introductieweek en de colleges en labwerk starten vanaf 30 juni. Ze is helemaal enthousiast en haar meisjesdroom gaat in vervulling. Verder zijn we allebei nog steeds druk bezig met solliciteren! Het is erg tijdrovend en je moet achter iedereen aan blijven zitten. Zoals vrienden die we recent hebben ontmoet WA (Western Australia) ook wel noemen: Waiting A while, zegt genoeg. Leon heeft 7 weken geleden een interview gehad met een consultancy bureau en is nog steeds in afwachting van een vervolgstap maar hij hoefde zich volgens de recruiter nog geen zorgen te maken :-S . Verder is het natuurlijk winter hier maar met temperaturen tussen de 15-20 graden overdag en voornamelijk strak blauwe luchten, genieten we toch ook van fietsen en wandelen door de stad en een bezoekje aan de ZOO en de markt. Leon heeft afgelopen week ook voor het eerst meegetraind met de lokale fc en hoopt hier zijn voetbalcarrière als international te kunnen starten ;-) .We willen jullie hiermee natuurlijk niet jaloers maken maar vooral overtuigen om toch een keertje hier in Perth te komen kijken :-D

Afsluitend willen we iedereen en met name onze ouders enorm bedanken voor een geweldige Nederlandse vakantie en hopen jullie snel en vooral in goede gezondheid weer te kunnen ontmoeten of dat nu aan de Noord- of Zuidzijde van de evenaar zal zijn…

Cheers en een dikke kus,

Leon & Cindy

• 17 Juli 2012 - 07:35

Mama Paula:

Jongens ook wij hebben genoten van jullie bezoek aan Nederland. En reken er maar op dat we er aan komenLeuk om weer jullie kijk op deze trip te lezen, wij vonden dat jullie wel erg veel in een korte tijd hebben gedaan. Maar dat kan nog als je zo lekker jong bent.
    Lieverds blijf genieten en ik hoop dat het solliciteren snel resultaat geeft.
    Dikke kus.

• 17 Juli 2012 - 07:54

Cees R.:

Dat "lege nest gevoel" is dit keer aardig opgevuld met het opvangen van ons kleinkind "nigel".
    Al kan een vogel nooit het gemis van eigen en aangevlogen kinderen evenaren!!!!
    Wij waren blij dat we jullie in deze positieve modus op de klep hadden.....maar hou er rekening mee, we komen eraan !!
    Dikke kus vanuit Numansdorp XO

• 17 Juli 2012 - 08:51

Gio En Clau:

Aaaaaah leuk! Cin we zijn heel blij voor jou dat je bent aangenomen, wie wil jou nou niet als student? Heeeeeel veel succes en geniet ervan. good Luck met solliciten beiden, Leon, als je het nou ver schopt in dat voetbalteam dan hoef je niet meer te solliciteren!

Arrivedeci from ancona x

• 17 Juli 2012 - 18:22

Pepe:

Hey luitjes! Wat is dat Gardens at the Bay nu weer voor iets? Ziet er fancy uit..blijven lekker bezig in S'pore!
    Succes met het zoeken naar een mooie job, met de studie, EN de voetbal carriere! Als ze nog een spits zoeken, bel me! :-)

Ciao,

Peter

• 22 Juli 2012 - 20:07

Joop En Lona:

Vanuit een zonnig Ste Eualie doen wij jullie de hartelijke groeten, het is hier weer ouderwets gezellig. Wij vonden het heel leuk jullie te zien met het huwelijk in Lisse. De tijd vliegt. Morgen begin het studentenleven voor Cindy, wij genieten hier nog even van zon,zee,golven etc.
    Hartelijke groeten,
    JoLo

• 06 Augustus 2012 - 10:14

Joop En Lona:

Hallo Leon,
    In het verre Australië wensen wij je een fijne 31e verjaardag. Vanuit zonnig Ste Eulalie en Born dorn wij je de hartelike groeten.

Joop en Lona