Back to School!!! - Reisverslag uit South Perth, Australië van Cindy Ribbe - WaarBenJij.nu Back to School!!! - Reisverslag uit South Perth, Australië van Cindy Ribbe - WaarBenJij.nu

Back to School!!!

Blijf op de hoogte en volg Cindy

11 Augustus 2012 | Australië, South Perth

En zo ging ons studentje met een volgepakte rugzak op de bus naar de universiteit. Cindy is twee weken geleden gestart met haar part time opleiding Marine Science. Ze heeft haar rooster zo ingedeeld dat ze maandag en donderdag naar de universiteit moet voor colleges en laboratoriumwerk zodat ze de andere dagen vrij heeft om ook nog part time te kunnen werken.

Het is natuurlijk wel weer even wennen zo de schoolbanken in. De vakken voor dit semester zijn Introduction Chemistry en Introduction Environmental Science. Nu was Cin op de middelbare school al geen scheikundewonder en dat is er nog niet veel beter op geworden (Hoe ouder hoe wijzer geldt in mijn geval kennelijk niet :-S ) Het helpt dan ook niet echt als je er achter komt dat je ook nog eens gemiddeld 14 jaar ouder bent dan de rest van je klas; dankzij mijn jeugdige uitstraling viel dat gelukkig niet zo op ;-) en heeft ze een paar meisjes bijna van hun stoel laten vallen toen ze vroegen hoe oud ze eigenlijk was!

Ook is Nelis (= Neal) is eind juli een weekje komen kijken aan de Westkust van Australië waar hij nog nooit geweest was ondanks dat hij al 7 jaar in Australia woont. We hadden voor een week een autootje gehuurd en hebben hem bij het vliegveld opgepikt. We zijn daarna naar huis gereden en hebben de omgeving wat verkend en zijn gaan lunchen. De volgende dag zijn we naar Murdoch University gereden waar Cindy ons een kleine rondleiding heeft gegeven en vervolgens hebben we onze tour vervolgt naar Fremantle, Freo voor de locals. Hier hebben we heerlijk door het stadje gelopen en zijn we de ‘traditionele’ fish en chips gaan eten aan de vissershaven. Belangrijk onderdeel van deze tour is een ‘verplicht’ bezoekje aan de Little Creatures Brewery voor een heerlijke pint.

We hebben een extra mountainbike staan (die we hebben gevonden bij het vuilnis), dus de volgende morgen zijn we op de fiets gestapt en naar de stad gefietst (ca. 15min). Toen we de Swan River over reden zag Nelis wat bewegen in het water en na wat over het water getuurd te hebben kwam Cindy tot de conclusie dat het een dolfijn was die in de rivier ter hoogte van de CBD zwom. Ze kon gelukkig nog om zich heen kijken voordat ze overstak om langs de waterkant te gaan kijken. Dit was een bijzonder begin van de dag. We zijn vervolgens de stad in gefietst waar we het centrum hebben laten zien en koffie hebben gedronken. Nelis heeft via zijn golfclub in Melbourne kunnen regelen dat hij en Leon op twee privébanen konden spelen in Perth waar zijn golfclub een samenwerkingsverband mee heeft. Leon en Nelis zijn ’s middags 18 holes gaan golfen op Mt Lawley Golf Club en Cindy bleef thuis om huiswerk te maken. Het was een geweldige baan en we hebben ons uitstekend vermaakt. ’s Avonds heeft Leon de top dag een heerlijke einde gegeven door pannenkoeken te bakken.

Vrijdagmorgen moesten de boys vroeg op want ze moesten om 9u afslaan op de Lake Karrinyup Country Club. Dit is een waanzinnig mooie baan waar de hele Australische fauna bijna voorbij kwam zetten in de ochtendzon. Bij de eerste hole waren de papegaaien bezig takjes op ons hoofd te mikken en even verderop lagen de kangaroos in de zon langs de fairway te genieten. Dit was een heerlijke heuvelachtige baan en heel bijzonder om op te kunnen spelen. We hebben Cindy daarna thuis opgepikt en zijn richting de Swan Valley gereden. Dit is een wijnregio die ca. 45min rijden buiten Perth ligt. Eerst een tussenstop gemaakt bij een heuse Hollandse winkel in Guildford waar de Euroshopper producten voor dubbele A merk prijzen worden verkocht ;-) Maar we konden de speculaasjes toch niet echt laten liggen. We hebben heerlijk alle wijntjes geproefd bij Sandelford van de Rosé tot aan een dessert wijn. Helaas was het toen al 17u en gingen de wijnhuizen dicht en moesten we het doen met een kleine bierbrouwer. Dit was helemaal niet vervelend en onder het genot van een klein treetje met verschillende soorten bier en een heerlijke maaltijd hebben we de zon zien ondergaan over deze wijnregio.

Zaterdagochtend zijn we groenten en fruit gaan kopen bij de Subi Markets, iets dat we eigenlijk iedere week doen. Dit scheelt zo’n 50% ten opzichte van de prijzen in de supermarkt en is altijd een heerlijk uitje. We kopen daar groenten en fruit voor de rest van de week in en bepalen dan aan de hand wat we in de koelkast hebben liggen wat we eten. ’s Middags werden we door Amanda en Wouter (een Nederlands stel dat we hier hebben leren kennen) opgehaald om met hun 4x4 richting Serpentine NP te rijden om de watervallen te bezoeken en daarna te bbqen in het park. We hebben eerst wat geklauterd langs de watervallen en de rivier. Het weer was schitterend maar het water was nog een beetje te koud om een duik te nemen, het is tenslotte winter. Volgende keer maar in het voorjaar/zomer terugkomen. Daarna hebben we heerlijk met elkaar gebbqed in dit park. Zoals overal in Australië hebben ze hier ook gratis gas bbq’s staan die je kan gebruiken. Op de terugweg nog een afzakkertje gedronken langs de rivier met uitzicht op de stad en ’s avonds AFL en Olympische spelen gekeken. De volgende morgen hebben we Nelis weer op het vliegtuig gezet en is Leon gaan voetballen.

Leon traint nu 2 avonden in de week bij South Perth United waar hij in het eerste team speelt van de vierde divisie speelt. Het is een team met een goed niveau van verschillende leeftijden en allerlei nationaliteiten (Engelsen, Ieren, Australiërs, Zuid-Afrikaan en zelfs Mauritsiërs). De groep bestaat uit twee teams: het eerste en een reserve team. In Australië is de competitie zo ingedeeld dat beide teams in dezelfde divisie uitkomen alleen dan wel in de eerste en reserve competities. Ze spelen op zondagmiddag om 12.45u (reserves) en 15u. Gebaseerd om Leon’s individuele kwaliteiten, zal het niemand verbazen dat hij direct in het eerste team in de basis mocht starten ;-)

Cindy is samen met Jauke en Danielle op zondag gaan zeilen op de Swan River op een echte raceboot van 13m. Ze hebben via internet een boot gevonden die mensen zoekt die ze op competitiedagen kunnen helpen om mee te zeilen. Cindy heeft al een keer meegedaan en vond het helemaal geweldig. Je leert zeilen en tegelijk help je mee in competitieverband. Toevallig of niet is de kapitein van de boot ook nog een Nederlander die 30 jaar geleden geëmigreerd is naar Australië. Leon is afgelopen weekend ook mee gaan zeilen omdat hij niet hoefde te voetballen. Er stond een aardig windje (10-15 knopen) dus het was aanpoten maar een schitterende dag met geweldig weer en ook nog eens dolfijnen rond de boot.

Jullie zullen wel denken hoe gaat het met werk zoeken. Ja, het blijft een beetje herhaling van zetten. We zitten dagelijks op internet te kijken naar functies en te solliciteren maar het blijft hier gewoon heel lang duren. Helaas is Leon niet uitgekozen voor de functie van Project Manager waar hij 2 maanden geleden op gesolliciteerd heeft omdat de functie al ingevuld was maar ze willen hem wel graag uitnodigen voor een gesprek in september. Daarnaast is een recruiter druk bezig voor hem om een functie te regelen bij een lokale ontwikkelaar. Cindy heeft meer geluk gehad en heeft een gesprek gehad bij een groot Kraanverhuurbedrijf dat kranen levert aan de mijnbouw en olie & gas bedrijven om als contract manager voor 3 dagen in de week aan het werk te gaan. Ze heeft afgelopen week te horen gekregen dat ze de job heeft en gaat volgende week langs om over de voorwaarden te praten! Jeeeh! Laat de Australische dollars maar binnenstromen ;-)

We hebben ons allebei deze week ook ingezet voor de lokale flora en fauna. Leon heeft nu al een aantal keer vrijwilligerswerk gedaan bij Conservation volunteers WA. Cindy is deze week ook gaan helpen. We moeten dan om 9u ’s ochtends bij een park verzamelen waar we helpen met onkruid wieden en inheemse plantjes planten. Het is leuk werk waarbij je veel verschillende mensen leert kennen, je doet wat nuttigs met je dag en het staat ook nog goed op je CV. Zo komen we deze ‘vervelende’ winter met temperaturen van tussen de 15-20 graden wel door. Daarbij gezegd regent het wel vaker en als het regent, komt het met bakken uit de hemel. Maar dat is maar goed ook want ze hebben tot op heden nog een tekort om de komende zomer weer voldoende water te hebben.

Voor zover weer even een update van onze bezigheden en we houden jullie op de hoogte. We genieten ook hier van de Olympische spelen die de hele avond op tv te zien is. Helaas zijn we wel afhankelijk van de Australische deelnemers in wedstrijden om iets van de Nederlanders te kunnen zien.

Dikke kus en knuffel uit Perth.

• 11 Augustus 2012 - 14:27

Mama / Paula:

Hola lieverds, we zijn trots op jullie!!!
    Goed hoor gewoon beetpakken en zien wat er op je pad komt. Want jullie weten als geen ander dat het leven 1 grote uitdaging is en dat je het moet beet pakken.
    En wij hebben bewondering voor jullie, vooral op de manier waarop jullie dat doen.
    Doorgaan zo!!! En lief blijven voor elkaar.
    Dikke kus van ons.

• 11 Augustus 2012 - 19:37

Cornelis/Nelis Sr.:

Wat een klote leven hebben jullie toch !!!!
    Zal wel een ietsje pietsie veranderen als jullie straks allebei fulltime werken maar voorlopig hebben jullie het. Geniet ervan, wij tobben wel door !!!!
    Kus Pa/Cees R.

• 11 Augustus 2012 - 19:59

Martine:

Hallo Leon en Cindy,
    Wat een ontwikkelingen! Leuk Cindy, dat je al gestart bent met je opleiding. En nu ook misschien werk? Verder klinkt het allemaal erg vervelend, ook voor jou Leon, al dat golfen en allerlei uitjes.... Lijkt me nog steeds goed te doen.
    Hier gaat alles zijn gangetje, wij hebben ook niet te klagen. Net terug van 6 (1) weken vakantie in Spanje/Frankrijk. Cees en Jeff hebben een klimcursus gedaan in Finestrat (achter Benidorm), terwijl Denise en Martine de omgeving verkenden. Dat betekende met de bus naar Benidorm (niet voor herhaling vatbaar), wandelen (leuk, maar met 38 graden wel zwaar) en zwemmen in het plaatselijke zwembad. Verder kennis gemaakt met Banyoles, in NoordSpanje en de omgeving. Helaas konden we weinig wandelen, omdat Martine haar voet ernstig gekneusd had en 2 weken niet kon lopen. Maar luieren, lezzen en lekker eten ging prima!
    Nu weer terug in Nederland, moet er nodig opgeruimd worden en zijn 2 tuinen aan onderhoud toe. Daarna gaat het gewone leventje weer beginnen.
    Hartelijke groeten,
    Cees en Martine

• 11 Augustus 2012 - 20:33

Gior&Clau:

Hi lieverds,

Heerlijk verhaal weer. Wat een onwijs gaaf avontuur zijn jullie aangegaan. En ook al zijn jullie je nu aan het settelen daar, genoeg bijzondere ervaringen zo te zien weer. Gaaf dat Cin nu lekker bezig is en haar hartje volgt en super dat die baan in de pocket is. Leon wil stiekem gewoon profvoetballer worden en doet daarom niet goed genoeg zijn best met solliciteren?! ;)

Hoop jullie snel via Skype te spreken! Liefs uit het zonovergoten Utrecht (jaha, het is zowaar een paar dagen mooi weer hier)

• 12 Augustus 2012 - 20:22

Pepe:

Jeeh wat goed dat Cin een job heeft!! Het begin is er! En zo met studie en een voetbalteam begint het leventje aardig vorm te krijgen, mooi hoor!
    Ga zo door :-)

All the best!

Peter

ps. ik heb die voetbalkwaliteiten van Leon nooit gezien, is het niveau er zoo laag dan? ;-)

• 13 Augustus 2012 - 16:27

Marcel & Ilse:

Wat een mooi leven! Leon werkloos en aan het golfen en Cindy lekker weer terug naar het studentenleven :) Maar wat goed om te horen dat jullie zo lekker bezig zijn jullie leven in OZ op te bouwen met sporten, vrijwilligerswerk en een baan! Echt super!
    Ons avontuur zit er bijna op, maar op ons wensenlijstje staat in ieder geval West Australia om jullie op te zoeken en de rest van het mooie Australie te ontdekken!

Liefs
    Ilse & Marcel

• 14 Augustus 2012 - 14:47

Nathalie :

Hi Cindy & Leon,

Wat leuk om te lezen dat je een baan hebt Cin.
    Geniet ervan en Leon je kunt altijd op de kinderen gaan passen :)

Liefs Nathalie & Wilco

• 17 Augustus 2012 - 17:04

Margriet&leen:

hoi Leon & Cindy,

Geweldig wat jullie allemaal meemaken in het vere Australie. Wat leuk dat je een baan hebt Cindy en
    studeren petje af. Leon lekker voetballen en andere leuke dingen doen, voor jou zal het ook best lukken
    om een leuke baan te krijgen. Groetjes van ons en we horen weer snel van jullie.

Leen en Margriet