En nu ook weer ... Back to work! - Reisverslag uit South Perth, Australië van Cindy Ribbe - WaarBenJij.nu En nu ook weer ... Back to work! - Reisverslag uit South Perth, Australië van Cindy Ribbe - WaarBenJij.nu

En nu ook weer ... Back to work!

Door: Leon & Cindy

Blijf op de hoogte en volg Cindy

03 Oktober 2012 | Australië, South Perth

Hello all,

We weten het is alweer een tijdje geleden sinds onze laatste update van onze avonturen en ‘dagelijkse beslommeringen’. Er is in de tussentijd gelukkig ook veel gebeurt.

Allereerst is Cindy op 28 Augustus gestart met werken bij Tutt Bryant Group Limited, een groot Australisch kraanbedrijf. Ze werkt hier 3 dagen in de week als een paralegal (lees: juridische medewerker) voor het moederbedrijf. Ze werkt op een van de 3 vestigingen in Perth vlakbij het vliegveld. Hier staan ook een aantal grote kranen en mijnbouwwerktuigen. Al met al heel wat anders dan het gepolijste en pluche leventje op een advocatenkantoor. Het is wel grappig om te zien dat de overwegend mannelijke collega’s erg onder de indruk zijn van het feit dat je voor “corporate” werkt en zodra je in de kamer bent voor iedere vloek excuses worden gemaakt :-D (Ze moesten eens weten).Zie de website van het bedrijf om te zien waar Cindy aan het werk is: www.tuttbryant.com.au .
Daarnaast is ze nog steeds lekker bezig op de universiteit en lijkt het wel alsof ze net zoveel uren werkt als toen ze bij B&B werkzaam was. Nu is het alleen niet tot laat werken aan contracten, maar Scheikunde studeren en zelfs in het weekend veldwerk doen in een aantal natuurreservaten rond Perth. Het leuke hiervan is dat je ook de lokale flora en fauna goed leert kennen waardoor je als je samen gaat wandelen je ook nog wat nieuws te vertellen hebt aan elkaar ;-) .

Leon heeft ook eindelijk succes gehad met het zoeken van een baan. Je merkt hier toch ook duidelijk dat het erg lastig is om zonder lokale ervaring bij een commercieel bedrijf binnen te komen. Hij heeft waarschijnlijk wel 40 sollicitaties rondgestuurd maar meestal kreeg hij te horen dat hij niet door was naar de volgende ronde of dat de functie op hold was gezet. Ook werk zoeken via de recruiters verloopt erg traag. Uiteindelijk is hij wel op een sollicitatiegesprek geweest bij de City of Melville voor een functie van Project Officer. Het gesprek ging uitstekend maar uiteindelijk bleef hij samen met een andere kandidaat over. Helaas had de andere kandidaat lokale overheidservaring en werd die dus gekozen. Gelukkig had Leon vervolgens via een andere recruiter wel geluk. Hij had gesolliciteerd voor een functie bij de Department of Planning maar de recruiter had ook een tijdelijke functie bij de City of Stirling (soort deelgemeente binnen de metropool Perth). Hij is op vrijdag op gesprek geweest en ze hadden woensdag de week daarna nog een gesprek. Gelukkig werd Leon woensdagmiddag gebeld dat hij was uitgekozen om via de recruiter bij de City of Stirling aan de slag te gaan. De City of Stirling is de grootste gemeente in Western Australia met een inwonersaantal van ca. 200.000. Leon is afgelopen week (24 september) gestart als een Project Officer waar hij aan de herontwikkeling van het stadscentrum van Mirrabooka werkt. Het werk is vergelijkbaar met het werk bij Multi alleen dan nu aan de zijde van de overheid. Het is voorlopig voor een contract van 3 maanden maar er is een grote kans dat het contract verlengd wordt als beide partijen hiermee akkoord gaan. Het bevalt hem tot nu toe goed en het is vooral de eerste weken inwerken en inlezen. Zie de website voor meer info over de gemeente: www.stirling.wa.gov.au

Natuurlijk hebben we ons verder ook uitstekend vermaakt. We zijn bij een Australisch stel in Doubleview op bezoek geweest waar Cindy haar ouders waarschijnlijk een huizenruil mee gaan doen. Het is een schitterend huis en de mensen waren ook ontzettend aardig. Vervolgens zijn we met Elize en Ryan naar een van de laatste AFL wedstrijden (Ozzie rules football) van de Fremantle Dockers geweest waar we de Dockers naar de overwinning hebben geschreeuwd. Daarna hebben we nog lekker een hapje met elkaar gegeten en zijn we naar de nieuwe Batman film geweest.

Ook hebben we nog lekker de beach dude en dudette uitgehangen. Zo zijn we met Wouter en Amanda een dag meegegaan naar de schitterende kustplaats Lancelin wat ongeveer 1,5u rijden boven Perth ligt. Wouter heeft een grote 4x4 waar we de surfboards achterin hebben gelegd en waarmee we gewoon mee het strand op mochten rijden. Je hebt daar een schitterend wit strand met goede golven om het golfsurfen weer een beetje op te pakken. We hebben ons allemaal uitstekend vermaakt met lekker spartelen in de golven en of zn tijd een grote slok zout water! Vlakbij het strand ligt een groot duingebied waar je met de 4x4 vrij doorheen kan rijden. Dus we hebben de banden wat laten leeglopen en gaan met die 4x4! Er is geen parcours, dus je kan rijden waar je wilt maar het verstandigste is toch wel om de sporen van je voorgangers te volgen zodat je niet vast komt te zitten. Deze geweldige dag hebben we natuurlijk op de enige echte Australische manier afgesloten: een Barbie (BBQen dus).

Leon heeft inmiddels het voetbalseizoen afgesloten met afgelopen weekend de laatste wedstrijd. Het was 27 graden met een droge hitte wat wel erg wennen was maar de wedstrijd is winnend en daarna met een paar biertjes goed afgesloten. Voetbal is hier een wintersport omdat het te warm is om in de zomer te voetballen. Het nieuwe seizoen zal begin volgend jaar weer van start gaan. Cindy heeft zich bij South of Perth Yacht Club aangemeld om het zomerseizoen met zeilwedstrijden mee te gaan doen zoals ze ook het winterseizoen al heeft meegedaan. Leon is ook een dag meegeweest met een zeilwedstrijd wat een heerlijke dag is geworden waarbij we zelfs nog dolfijnen in de rivier hebben gespot. Daarnaast heeft Leon heeft de afgelopen weken ook nog een aantal dagen vrijwilligerswerk gedaan om de tijd te doden en van de bijzondere Australische natuur te genieten.

Ondertussen hebben we eergisteren onze grote vriend Rob weer op het vliegtuig gezet terug naar Nederland. Hij is hier bijna 3,5 week geweest en we hebben een geweldige tijd gehad met elkaar gehad maar daar zullen we op zeer korte termijn jullie meer over vertellen anders wordt dit wel een heel lang verhaal ;-)

Zoals jullie hebben gelezen begint het gewone leven aardig vorm te krijgen en hebben we het nog steeds erg naar ons zin! We kijken uit naar jullie reacties en belevenissen.

Dikke kus van ons uit het zomerse Perth!

• 03 Oktober 2012 - 15:55

Joop En Lona:

Wat een leuk verhaal weer van het saaie leven, dat jullie leiden. Geweldig alle twee aan het werk. Hier hebben we na een mooie septembermaand weer eens lekker regen. Goed voor de plantjes zullen we maar zeggen. Bij ons is het wat stiller nu Lonneke in Parijs zit. Eind van de maand zullen we haar weer opzoeken. Succes met het werk en de studie en hartelijke groeten, JoLo

• 03 Oktober 2012 - 17:25

Paula Ribbe:

Lieve schatten, heerlijk om de verhalen weer te lezen en de bevestiging te zien en lezen dat jullie het goed naar jullie zin hebben en er stralend uitzien. Houden zo jongens!!! Dikke kus.

• 03 Oktober 2012 - 21:04

Tineke En Dennis:

Hi Cindy and Leon,

Great to hear how you are getting on in Perth (I wish Perth was a bit closer to us)
    You can be proud of yourselves guys, I think you have done so well :)
    Hope summer won't be too hot for you...you might want to sent some sun over....we still have rain every day here....so sick of it!!
    Cheers, xxTineke and Dennis

• 04 Oktober 2012 - 11:15

Karin:

Hoi hoi!

Top dat jullie een baan hebben gevonden! Mijn baan zit er bijna op en ben nu op zoek naar een betaalbaar ticket round the world. Waarbij ik jullie schitterende perth heb opgenomen als bestemming. Lijkt me tof jullie nieuwe stek te bezoeken. Meer daarover later. Nu eerst nog even afstuderen. Werkse beide!

xx Kaar

• 04 Oktober 2012 - 13:06

Pappa Cees:

Jongens wat een feest om jullie verslag weer te lezen, en de foto's te bekijken !! Al vond ik dat we er op dat gebied karig vanaf kwamen deze keer !? Ik loop hier in Estepona rond als een aap met 7 lullen, zo trots ben ik op jullie. Iedereen vraagt naar jullie en wij vinden het zo fijn te kunnen vertellen hoe goed jullie het doen !?
    Zo, genoeg veren in jullie kont. Ga door op de manier die jullie goed past en blijf positief in de wereld staan. Dat lukt jullie zeker ook op het Zuidelijk halfrond!!
    Dikke knuffel van een trotse Pa. Cheers !!

• 05 Oktober 2012 - 11:16

Martine:

Hallo Leon en Cindy,

Ondanks dat we via Dorien en Martin op de hoogte blijven van de belangrijkste ontwikkelingen, is het toch leuk om weer zo'n uitgebreide update van jullie te lezen.
    Wat heerlijk dat jullie allebei al aan de slag zijn in een baan. Gefeliciteerd daarmee. Leuk dat Cindy het studeren ook heeft doorgezet. Ben erg benieuwd hoe dat is.
    Raar idee dat het winterseizoen bij jullie aan het aflopen is, terwijl hier in Lunteren de bladeren, eikeltjes en dennenappels om je oren vliegen. Beetje jaloers ben ik dus wel:)

Bij ons ligt de zomer en dus de vakantieperiode al weer even achter ons, in september afgesloten met een bezoek aan het schitterende Istanbul. Cees was daar op een symposium voor zijn werk en ik was mee met een partnerprogramma. Heel bijzonder.
    Nu is het dus weer tijd voor het gewone leven. Dat betekent dat Cees lange dagen aan het werk is en ik me bezig houd met BeConscious. Nog steeds komt er regelmatig een nieuw klantje en de inspiratie avonden gaan steeds beter lopen. Ik heb er veel plezier in om dat te doen.
    Dikke knuffel aan jullie beiden.