Pa en Ma Kroep down under - Reisverslag uit South Perth, Australië van Cindy Ribbe - WaarBenJij.nu Pa en Ma Kroep down under - Reisverslag uit South Perth, Australië van Cindy Ribbe - WaarBenJij.nu

Pa en Ma Kroep down under

Door: Leon en Cindy

Blijf op de hoogte en volg Cindy

09 Juni 2013 | Australië, South Perth

G’day family and friends,

The story continues….. We lopen een beetje achter met onze verhalen en de huidige tijd maar dat gaan we proberen in te halen. Het is hier inmiddels officieel winter en vandaag komt het zowaar zo nu en dan met bakken uit de hemel maar de temperatuur is nog steeds heerlijk. Cindy is druk aan het leren op dit moment want die heeft a.s. woensdag haar tweede tentamen Environmental Biology. Ze heeft afgelopen woensdag haar eerste tentamen Scheikunde gehad en het semester en daarmee het 1e jaar zit er dan alweer op. Dit betekent voor Cin weer een dikke maand vakantie voor de boeg maar eerst terug naar waar we het laatste verhaal geëindigd waren en dat is dat Pa en Ma Kroep naar Perth zijn gekomen in Februari.

Ze landden op een zondagmiddag op een mooie tijd en we zijn ze bij het vliegveld op gaan halen. We hebben ze natuurlijk gelijk met de Australische BBQ aan de inmiddels bekende foreshore laten kennis maken. Maandag had Leon vrij genomen en was Cindy nog vrij van de universiteit en zijn we bij Kings Park geweest en hebben we een stuk van het park doorgelopen. ’s Middags hebben we heerlijk geluncht bij een restaurantje aan het strand in Cottesloe en hebben we natuurlijk een duik genomen in de Indische Oceaan. Dinsdag moesten we allebei aan het werk en zijn de ouders zelf op stap geweest naar de stad. Woensdagmorgen vroeg naar Apollo Camperverhuur gereden en daar heeft Leon ze geholpen met het ophalen van hun camper. Het was een schitterende Ford Transit camper met alles erop en eraan. Ze zijn toen later die ochtend richting het Zuiden vertrokken. De rest van de week hebben we gewerkt en vrijdagmiddag hebben we een auto gehuurd en zijn we met de tent ook naar het Zuiden vertrokken.

We werden opgewacht op een camping in Yallingup waar we ons tentje naast de camper hebben opgezet. ’s Avonds hebben we op zijn Australisch heerlijk in de kampkeuken en op de BBQ ons eten klaar gemaakt. Zaterdagochtend zijn we op ons gemak koffie gaan drinken aan het strand van Yallingup en daarna langs een aantal wijngaarden in de Margaret River gereden waaronder Vasse Felix, Flying Fish en Sandelford. We hebben bij Surfers point nog even zitten kijken naar de stoere surfers die de metershoge golfen trotseerden om vervolgens onze weg naar het zuiden te vervolgen en een plekje te zoeken op de camping bij Hamelin Bay waar we weer op zoek gaan geweest naar de grote roggen die daar in de branding zwemmen en Pa natuurlijk weer een duik moest nemen in de Indische Oceaan wat hij tot nu toe elke dag gedaan heeft. Volgende morgen weer spullen ingepakt en richting Augusta gereden waar bij Cape Leeuwin de Indische en Zuidelijke Oceaan ontmoeten. Hier hebben we nog met elkaar aan het strand geluncht en wij zijn toen terug naar Perth gereden want Leon moest laat in de middag nog voetballen. Het was wel erg warm deze dag tegen de 40 graden aan. Onderweg kwamen we ook nog een felle bosbrand tegen en werd de snelweg voor onze neus afgesloten en moesten we via een aantal zijwegen om de brandhaard heen rijden. Leuk om te zien dat de lokale bewoners gelijk naar buiten komen en je de snelste route terug naar de snelweg proberen aan te geven op kartonnen borden omdat we niet de enige waren die om de bosbrand heen moesten.

Pa en ma hebben zich de rest van de week heerlijk vermaakt met de camper en hebben op hun gemak genoten van al het schoons wat deze kustregio te bieden en natuurlijk moest er elke dag in de Indische of Zuidelijke Oceaan gezwommen worden en pa stond elke avond in de kampkeuken achter de BBQ. We moesten gewoon deze week werken en trainen. Pa en ma hebben de camper op vrijdag weer ingeleverd. Het was lekker warm deze maand met temperaturen rond 35 graden met uitschieters naar 40 graden en daarom zijn ze lekker bij de kust in de buurt gebleven om wat afkoeling te zoeken.

In het weekend hadden we een auto gehuurd en zijn we bij Kenny en Annet wezen kijken die SUP-les op Point Walter moesten geven en hebben daar ook geluncht. Cin moest zaterdag zeilen en Leon is met pa en ma richting het strand van City Beach gegaan om heerlijk van de zon te kunnen genieten. Zondagmiddag zijn we uiteindelijk ook weer op het strand belandt waarna Leon in Subiaco een oefenwedstrijd om 17u moest spelen. Pa en ma zijn maandag met de huurauto richting het Noorden vertrokken om bij de Pinnacles te kijken maar het was die week weer snikheet en niet echt uit te houden in het Noorden dus ze zijn halverwege de week weer terug naar Perth gekomen en lekker doorgereden naar het zuiden waar het wat koeler was.

Het weekend waren ze weer terug in Perth en zijn we op zaterdag naar de Swan Valley gereden om wat koffie, chocolade en natuurlijk wijntjes te proeven. Na een heerlijke bal gehakt op brood voor lunch in een mooi natuurgebied zijn we de Perth Hills ingereden om ze de natuur en de dam te laten zijn. De route terug naar Perth is altijd schitterend met het waanzinnige uitzicht over de metropool en de mooie slingerweg naar beneden. Zondag moest Leon weer voetballen en zijn we ’s avonds met elkaar naar de buitenbioscoop geweest.

De dagen met elkaar zijn voorbij gevlogen maar we hebben het geweldig naar onze zin gehad. We zijn de laatste paar dagen nog naar Les Miserables in de bioscoop geweest en nog heerlijk uit eten met Kenny en Annet bij de lokale pub, de Windsor. Donderdag had Leon vrij genomen om nog met zijn ouders te gaan lunchen bij City Beach aan het strand, waar pa met een laatste duik afscheid moest nemen van zijn geliefde Indische Oceaan. Gedag zeggen op het vliegveld blijft altijd verschrikkelijk lastig maar afscheid nemen bestaat niet…

Dit was weer even een korte update van de maand Februari en we zullen proberen het volgende verhaal weer op te pakken bij de volgende visite. Nu nog even een korte update hoe het nu met ons gaat in de ‘winter’ hier in Perth. Zoals we het verhaal begonnen zijn is Cindy druk met de laatste loodjes = tentamens en gaat het heel goed bij haar op werk. Ze heeft inmiddels al een eigen kamer dus doel voor volgend jaar is de directiehamer ;-) Leon zijn contract bij de City of Stirling is met een jaar verlengd tot eind juni volgend jaar en daar is hij heel blij mee. Hij heeft het ook steeds beter naar zijn zin en wordt ook steeds meer gewaardeerd. Hij heeft toch kunnen wennen aan het leven van een ambtenaar :-)

Het gaat jullie allen goed en wij kijken uit naar jullie reacties.
Dikke kus from Down Under!

• 09 Juni 2013 - 12:39

Pa CeesR.:

Wat een heerlijk verhaal weer jongens!! Ook wij weten hoe het is om bij jullie in de watten te worden gelegd, en hoe het genieten is in Western Australia Er gaat geen dag voorbij of er wordt hier over gesproken !! Wij hopen dat jullie nog lang genieten aan Coode Street dan weten wij waar we kunnen landen in Perth !?
    Dikke knuffel van ons,
    Paula/Ma en Cees/Pa

• 09 Juni 2013 - 13:01

Mama / Paula:

Herkenbare plaatjes Leuk!!! En een leuk verhaal.
    Ik wordt altijd een beetje emotioneel bij het zien van deze voor ons zulke herkenbare stekkies, heerlijk. Blijf genieten hoor!!!

• 09 Juni 2013 - 13:36

Joop Kroes:

Fantastisch dat het met studie en werk zo goed gaat. Er gaat niets boven het naar je zin hebben op het werk. Wij gaan ons weer opmaken voor Madame.
    Hartelijke groeten
    Joop & Lona

• 28 Juni 2013 - 12:46

Danique:

Hoi Leon en Cindy,

Per toeval kwam ik op jullie reisverslag uit. Super leuk om te lezen dat er meer Nederlanders in Perth zijn gestationeerd. Daarvan heb ik er nog niet veel van mogen ontmoeten (wat natuurlijk ook wel weer fijn is haha). Anyways, ik woon zelf ook in Perth (ben nu even in NL) en heb in NL mijn rechtenstudie afgerond. Nu las ik dat jullie een Nederlandse advocaat hadden ontmoet en ook andere mensen van Nederlandse bedrijven. Ik zou graag een serieuze baan willen in Perth, maar ervaar dat het best lastig te verkrijgen is. Daarom mijn vraag of jullie mij evt. zouden willen/kunnen helpen met contacten?

Ik hoop 't graag van jullie te horen.

Groetjes,

Danique Groeneveld