Najaar met familie en vrienden - Reisverslag uit South Perth, Australië van Cindy Ribbe - WaarBenJij.nu Najaar met familie en vrienden - Reisverslag uit South Perth, Australië van Cindy Ribbe - WaarBenJij.nu

Najaar met familie en vrienden

Door: Leon & Cindy

Blijf op de hoogte en volg Cindy

21 Juli 2013 | Australië, South Perth

Het is weer de hoogste tijd voor een nieuwe update van onze avonturen Down Under. We zijn net terug van een waanzinnige vakantie naar Exmouth, ongeveer 1200 km ten noorden van Perth aan de Westkust. Daar hebben we heerlijk gedoken bij Ningaloo reef en gesnorkeld met de walvishaaien; echt een fantastische trip :-D . Daarover snel meer maar eerst terug naar waar we waren gebleven.

Laatste keer hebben we jullie o.a. verteld over het bezoek van Leon’s ouders in Februari. Veel tijd om te treuren om het afscheid van de ouders hadden we niet want een paar dagen later kwamen de volgende ouders Paula en Cees al weer aangevlogen vanuit Melbourne ;-) . Zoals het hoort stond Cindy ze natuurlijk op te wachten bij gate. Volgende dag weer een ritje richting het vliegveld nu om Alyssa en Cornelis op te halen die ook voor een weekje naar Perth kwamen. Natuurlijk ’s avonds de bbq ontstoken om heerlijk met elkaar te bbqen. Maandag was het een feestdag in WA en zijn we met ‘de kids’ gaan suppen met Kenny en Annet op de Swan River. Het was een geweldige ervaring voor Cornelis en Alyssa en natuurlijk werden we op de oever gevolgd door de huisfotograaf en ‘s avonds weer het vervolg gegeven van een bbq aan de foreshore met Kenny, Annet, Wouter en Amanda.

Kenny en Annet hadden in de tussentijd ook een heerlijke plekje voor hunzelf gevonden vlakbij Point Walter waar ze werkten dus dat kwam hun perfect uit want het was nu nog maar 5 min naar hun ‘werkstekje’ toe.

Na het weekend is de familie naar het Zuidwesten vertrokken waar Paula en Cees een geweldig ruilhuis hadden geregeld aan de kust in de buurt van Dunsborough. Wij moesten gewoon werken deze week maar konden vrijdag vrij nemen en op tijd richting het Zuidwesten vertrekken (ca. 3u ten Zuiden van Perth). Daar aangekomen stonden ze ons op te wachten langs de weg en werden we met een geweldige lunch ontvangen. De dag ervoor waren ook Nederlandse vrienden Peter en Jaqueline gearriveerd die met de camper door Australië aan het reizen waren. Na de lunch zijn zij alweer vertrokken richting het Noorden. De volgende dag zijn wij lekker met de hele fam. op pad geweest We hebben toen heerlijk geluncht in Bunker Bay aan het strand en zijn allemaal nog even de golven in gedoken bij Yallingup. Dat was echter niet voor iedereen een even fijne ervaring, maar we zullen geen namen noemen ;-) . De volgende morgen vroeg vertrokken terug naar Perth want we moesten Cornelis en Alyssa op het vliegveld afzetten die terug vlogen naar Melbourne en Leon moest die middag voetballen. Paula en Cees hebben nog heerlijk 2 weken in Dunsborough doorgebracht voordat ze ook weer terug kwamen naar Perth. We hebben doordeweeks nog even een heerlijke bbq op de foreshore gehad met Peter en Jacqueline voordat die ook weer terugvlogen naar NL.

Eind maart kwamen Paula en Cees weer naar Perth waar we nog heerlijk een lang paasweekend met elkaar hebben gevierd onder andere op het strand van City Beach waar Leon ook nog even zijn kitespullen nat heeft gemaakt. We hebben ook een leuke roadtrip met elkaar gemaakt naar het binnenland toe, naar het oude plaatsje York. Na het weekend hadden Paula en Cees een Hitop campertje gehuurd om hun geliefde Westkust voor 10 dagen af te reizen richting Exmouth en weer terug zodat ze de kust voor ons een beetje konden verkennen. Ze hebben enorm daarvan genoten.

Ook aan deze geweldige tijd kwam een einde en moesten Paula en Cees helaas weer terug via Kuala Lumpur naar NL . Niet getreurd want vanuit Sydney kwam de volgende logee alweer aan die op wereldreis was. Men begint hier al grapjes te maken dat we een opvanghuis zijn voor Nederlandse ‘backpackers’ ;-) . Karin, een oud studiegenootje van Leon was op wereldreis en had Perth als een van haar tussenstops uitgekozen. Totaal onverwacht stond Leon Karin bij de gate op te wachten. Leon had vrijdag vrij kunnen nemen en is er toen samen met Karin op uit geweest om Perth een beetje te verkennen waarbij ze in King’s Park hebben rondgelopen en met Kenny en Annet zijn gaan lunchen aan het strand van Swanbourne bij de Naked Fig. Zondag moesten Kenny en Leon voetballen en zijn de dames komen kijken en hebben we ’s avonds heerlijk pannenkoeken met elkaar gegeten.

Doordeweeks heeft Karin zich heerlijk vermaakt waaronder een keertje suppen met Kenny en Annet. Vrijdagavond zijn we met zijn drieën naar een AFL wedstrijd geweest van de Fremantle Dockers tegen de Richmond Tigers. Zaterdag zijn Leon, Kenny, Annet en Karin richting Lancelin gereden om daar te gaan sandboarden (Cin was thuis gebleven om te studeren). Karin had een autootje gehuurd en is toen op zichzelf met ons tentje en kampeerspullen de Westkust richting het Noorden gaan verkennen wat ze geweldig vond. Natuurlijk was ze precies op tijd terug om met ons en een aantal vrienden mee te gaan naar het heuse koning(inne)dag feest te gaan in Little Creatures brewery in Fremantle. Dit was geweldig, lekker meelallen op de Hollandse hits en af toe nog even hakken op Charlie Lownoise en Mental Theo. Zondagavond nog een afscheidsetentje gehad aan het strand met elkaar want ook Karin ‘moest’ weer verder aan haar wereldreis en de volgende stop was Kuala Lumpur.

In de tussentijd hebben we ook een eigen auto aangeschaft. Dat is toch wel erg gemakkelijk hier in Perth met al die grote afstanden en de laatste tijd waren we toch ook wel veel autos aan het huren met alle bezoekers die we over de vloer hadden. Een collega van Cindy wilde zijn 9 jaar oude Toyota Corolla verkopen met 160.000km op de teller; wat hier overigens als heel normaal wordt ervaren. Na een proefrit hebben we snel de knoop doorgehad en de auto aangeschaft waar we nu heel veel plezier van hebben en ook net 3000km mee hebben gereden naar Exmouth en terug.

Cindy heeft in mei meegedaan met de WA Staatskampioenschappen voor zeilen met een damesteam van haar zeilvereniging. Het was een schitterende dag op het water en erg aanpoten tijdens 5 races. Ze was na afloop gesloopt maar zeer voldaan en uiteindelijk 6e van 9 boten en ze hebben 1 van de 5 races gewonnen. Leon en Kenny hebben een lange voorbereiding op het voetbalseizoen gehad bij South Perth United en zijn het seizoen goed begonnen waar ze bovenin meedoen (huidige nummer 2 op de ranglijst).

Leon is met Kenny en twee vrienden nog een dag gaan golfen op een waanzinnige baan ‘the Cut’ langs het strand door de duinen. Was een geweldige ‘winterse’ dag (oftewel met een zonnetje en 20 graden) op een hele moeilijke baan maar we waren allemaal zeer tevreden over het resultaat en het biertje na afloop smaakte ook heerlijk.

Helaas hebben we in Juni ook afscheid moeten nemen van Kenny en Annet die besloten hadden om terug te gaan naar NL om verschillende redenen. Hier waren we best onder de indruk van en we vonden het ook heel erg jammer want het was wel erg fijn om familie zo dichtbij te hebben wonen. Ze hebben de meeste van hun spullen weten te verkopen en hebben het laatste weekend nog bij ons gelogeerd. Zaterdag hebben we met elkaar nog heerlijk wat wijntjes geproefd in de Swan Valley en traditioneel afgesloten met heerlijke zelfgemaakte pannenkoeken. Kenny kon het natuurlijk niet laten om de dag dat ze vlogen nog te gaan voetballen en dat was maar goed ook want we hadden zijn kwaliteiten nodig om deze wedstrijd ook weer winnend af te sluiten. ’s Avonds hebben Ken & Annet ons heerlijk mee uiteten genomen bij de Windsor in South Perth en zijn we daarna doorgereden naar het vliegveld waar ze richting Borneo zijn gevlogen. We gaan jullie missen!

Nog een paar leuke feitjes die we afgelopen tijd hier in Australië hebben meegemaakt:
- De premier Julia Gillard is afgezet en vervangen door een partijgenoot Kevin Rudd. Blijkbaar kan je hier binnen de regering stemmen of je nog vertrouwen hebt in de premier of dat je voor een ander wil kiezen zonder dat er verkiezingen nodig zijn;
- Iedere werknemer in Australië heeft recht op een aantal ‘Sickies’ wat ziektedagen zijn maar de mensen zijn het hier als extra vrije dagen en nemen ze dus ook voor de vreemdste redenen op zoals een collega van Cindy die zich ziek meldde omdat haar hond vlooien had en ze dus niet komen werken of omdat ze teveel gedronken had en toen een stoepje miste en daardoor 2 dagen thuis zat omdat ze op krukken moest lopen. Dit moest ze ook even op facebook delen dat champagne en hoge hakken niet samen gaan ;-)
- Er is een wetsuit met strepen ontworpen hier in West Australië dat je moet beschermen tegen aanvallen van haaien, maar ze zeiden er wel nadrukkelijk bij dat ze geen garantie geven; en
- De afgelopen weken hebben hier in het teken gestaan van een paar grote Australische sportevenementen: de ‘State of Origin’, een belangrijke rugbywedstrijd tussen de Blues (NWS) en de Marrons (Qld) die overigens voor de 8e keer op rij is gewonnen door Queensland; en de ‘Ashes’, een series van cricket tests tussen Australia en Engeland, waarbij de Ozzies er deze keer helaas niet al te best voor staan.

Dit was weer even een korte update van de afgelopen maanden tot aan onze vakantie naar Exmouth waar we snel meer over vertellen en vooral de foto’s zullen delen. Leon is dit weekend begonnen aan een vrijwilligers training bij de Perth Zoo. Training duurt 10 zaterdagochtenden waarin hij alles over de Perth Zoo en de dieren leert voordat hij 2 dagen in de maand door de dierentuin loopt om mensen te vertellen over de dieren en vooral natuurbehoud en duurzaamheid. Cindy heeft haar twee tentamens Scheikunde en Biologie met mooie cijfers gehaald en heeft dus haar eerste jaar van haar studie succesvol afgerond. Ze begint eind Juli met haar volgende semester (waarin ze Marine Biologie en Statistiek gaat volgen) en heeft nu heerlijk een paar weekjes vakantie voor 2 dagen in de week. Er moet natuurlijk nog wel een btje gewerkt worden!

We hopen dat jullie allemaal genieten van de heerlijke zomer in NL of waar dan ook ter wereld want voor ons in het afzien in winters Perth ;-)

Dikke kus

• 21 Juli 2013 - 22:11

Joop En Lona:

Vanuit een zeer zonnig Ste Eulalie en Born doen wij jullie onze hartelijke groeten. Wij hebben hier net genoten van een heerlijke BBQ. Het is weer een geweldig verhaal wat jullie geschreven hebben. Wij genieten hier van zon, zee, strand en sinds vandaag weer golven.
    Liefs van Jolo

• 21 Juli 2013 - 22:23

Paula Ribbe:

Weer een hartstikke leuk verhaal waar wij ook nog een onderdeel van waren. Zo was het wel weer even genoeg hè met al die slapers in jullie huis, maar dat heb je als je zo gastvrij bent en zo goed voor iedereen zorgt. Dat gaat van mond op mond en voor je het weet is de volgende lading weer in aantocht.
    Gewoon verder gaan met genieten jongens. Dikke kus.

• 22 Juli 2013 - 10:17

Dorien En Martin:

Wat een ongelofelijk verhaal weer wat jullie geschreven hebben met al die backpackers die komen logeren en alle avonturen die jullie met hun delen, natuurlijk het slagen van Cindy voor het eerste gedeelte van haar opleiding is verbluffend en mooi. Nu is het voor jullie genieten van de winter in Perth en wij van de mooie zomer hier bij Madam, gisteravond het geuzediner gehad met de leden, onderleiding van de voorzitter Joop, penningmeester Peter en secretaris Meindert. De vlaggen staan strak van de hitte, maar we genieten van de zee en het strand, gisteren zowaar golven, we hopen de komende dagen op hogere, Léon ze zijn zeker hogere dan de Indian Ocean, hopen we.

De groetjes en een dikke kus,

Dorien en Martin

• 06 Augustus 2013 - 21:37

Leen En Margriet:

Hoi Leon en Cindy,

Was weer een geweldige beschrijving wat jullie allemaal meemaken. Via je ouders horen we altijd hoe het met jullie gaat. En vandaag jarig , Leon van harte gefeliciteerd met je verjaardag en Cindy natuurlijk ook gefeliciteerd. Een hele gezellige dag jullie gaan vast wel iets leuks doen.

Groetjes Leen en Margriet